Tento předmět je pro mě novým, prací s informacemi a jejich zpracováním a všeho kolem toho jsem se při svém předchozím studiu do takovéto hloubky nezabýval.
Kurs mi umožnil vhled do problematiky informatiky z pohledu informační vědy - co je to vlastně informace, jaký je rozdíl mezi informacemi a daty, co jsou to infrastruktury a spoustu dalších témat k přemýšlení.
Doktor M. Lorenz je odborníkem ve svém oboru a snažil se nám během přednášek předat to důležité pro naše další studium - z toho co nám přednášel a z prostudované literatury jsem si uvědomil, že tento předmět jedním z ústředních v mém studiu. Témata, která ve svých přednáškách představil si zasluhují pozornost a pokud má být moje studium úspěšné nesmím tento směr zanedbávat. Dalo by se říci, že je tento předmět pro všechny 4 specializace takovým úhelným kamenem.
Design jako takový není zrovna můj úplný směr zájmu, ale předmět byl zajímavý svým vhledem do problematiky návrhu a implementace designu hlavně služeb. Vzhledem k tomu, že se pohybuji ve školství jako učitel na střední škole tak mi nebyly některé z přednášených myšlenek neznámé - vzhledem k tomu, že si jako učitelé musíme velkou část výukových materiálů vytvářet sami tak toto by mohlo být dobrým přínosem v této oblasti mého profesního života. Vzhledem k tomu, že mým zájmovým směrem je EdTech tak do určité míry se s designem asi budu potkávat pořád.
Přednášky Mgr. Romana Sellner Novotného byly zajímavé a přínosné, stejně jako přednášky jeho kolegů designérů. Navíc přednášky externistů zase přinesou do přednášené problematiky jiný úhel pohledu vycházející ze zkušeností těchto designerů, zvláště tehdy, když se každý z nich věnuje jiné oblasti.
Tento předmět je pro mne tak trochu neznámou. Knihovní praxi jsem se nikdy příliš nevěnoval a byl jsem spíše uživatel knihovny - v mládí jsem byl velmi vášnivým čtenářem a pravidelným návštěvníkem knihovny. Tento předmět mi poodkryl některá tajemství o tom, jak knihovny fungují a že to není jen sbírka knih k zapůjčení.
Exkurze s Mgr. Mazáčovou do pražských knihoven byla velmi zajímavá a představila nám knihovny i ze zákulisí. Částečný vhled jsme získali i předcházejících přednášek. Psaní eseje, která vycházela z této exkurze mi pomohlo ujasnit si některé informace a procesy, které nám byly na naší exkurzi prezentovány.
Literární část prezentovaná prof. Kylouškem mi otevřela některé pohledy do historie knižního trhu o kterých jsme do té doby neměl tušení.
Následná práce na edici knížek v našem fiktivním vydavatelství byla poměrně náročná a to i z toho důvodu, že přednášky Mgr. Štičkové byly poměrně intenzívní a nabité informacemi. Náš projekt pro Grant se nám ale pravděpodobně podařilo obhájit.
Tento seminář k diplomové práci mi umožnil ujasnit si metodologii a postupy při tvorbě mojí magisterské diplomové práce. V současné době rozmýšlím na zaměřením a tématickým směrem mojí diplomky. Vzhledem k tomu, že bych se chtěl věnovat EdTech směru, tak mi to celkem zužuje možné vedoucí mojí práce a možná témata.
Tento předmět byl formou e-learningu a samostudia s průběžnými odevzdávanými úkoly. Výukový materiál byl zpracován na velmi profesionální úrovni. Náplň kurzu byla velmi komplexní se spoustou zajímavých myšlenek a s odkazy na velké množství služeb a programů, které jsou z velké části velmi užitečné nebo byly uvedeny jako zajímavé příklady.
V rámci tohoto kurzu jsem plnil jednotlivé úkoly, z nichž některé byly docela výzvou. Neméně pak závěrečný projekt, pro který jsem si vybral zpracování komixu na téma "Šikana ve škole".
Tento kurz mi otevřel mnohé možnosti ohledně kompetencí učitele v oblasti informačních dovedností - jak tvořit audiovizuální obsah, jak správně hodnoti žáky a mnohé další.
Tento kurz byl velmi intenzívním workshopem pod vedením RNDr. Michala Černého, PhD., který je vynikajícím odborníkem na e-learningové vzdělávání. Kurz byl v délce 3 dny ještě před začátkem vyučování v semestru. Vždy dopoledne bylo intenzívní teoretické seznámení s danou částí problematiky a odpoledne pak vyzkoušení daného tématu v praxi. Představil nám zde zajímavé nástroje pro tvorbu výukových materiálů zvláště pro online vzdělávání.
Závěrečný projekt jsme poté zpracovávali již sami doma a pak nám k nim poskytl komplexni zpětnou vazbu. V tomto předmětu to pro mne bylo takové první seznámení s výukou na KISKu a první ochutnávkou toho co mne v následujicím studiu čeká. Některé z věcí, co jsem se zde nauřil, jsem poté využil v KPI55 a i závěrečný projekt jsem zpracovával v jednom z nástrojů, se kterými jsem se v tomto workshopu seznámil.
Tento workshop byl pro mne velmi přínosný, zvláště vzhledem k mojí pozici učitele na střední škole.